lauantai 10. marraskuuta 2012

Piiitkäästä aikaa....

Minä sain kuin sainkin flunssan... ja poskiontelotulehduksen.... ja kuumeen... ja päänsäryn.. ja jonkun ihmeellisen urtikarian/atooppisen reaktion, jossa ylävartalo ja erityisesti kasvot olivat aivan korput!!   Olen ollut liki kaksi viikkoa todella, todella tylsä ihminen. Olen nuokkunut sohvan nurkassa, kutonut sukkaa... ja toista sukkaa... vähän kirjonut.. ja vähän sitä sun tätä.

Tähän postaukseen nyt ajttelin laittaa kuvat yhdestä "löydöstä". Eli kanavatyötaulu. Kommentoin Susannan blogiin jo tästä.... Susanna kun mietti, että mikä on kun tykkää nykyään joulutähdistä ikkunalla, sellaisista joissa on valo.

Olen siis aina inhonnut kanavatöitä. Meillä näitä on kotona  muutama, miehen äidin tekemä - ja jossakin piilossa kaapissa. Yksi ruusutaulu on oikeastaan todella kiva.... Mutta -  Mielestäni kanavatyöt ovat vanhempien, tylsien rouvien touhua...

Eli mihin tulokseen tulin. Minä olen itse nyt tylsä, vanha rouva!!!!

Olen jo pidemmän aikaa kirppiksiä kierrellessäni pongaillut kanavatyötauluja. Aina ne osuvat silmiini... Jotenkin ne ovat niin kivoja.... Ja kun tämän näin, niin katselin sitäkin kaiholla. Ihana talo jossakin päin  ... Ranskaa, Italiaa, Englantia, Espanjaa???  Ei ainakaan Suomea.  Tuosta portista kävelen sisään, tuonne puutarhaan istun rauhassa jne. 

Kotiin tämä siis lähti. En minä itse jaksaisi tällaista pistellä. Mutta kiva, että joku on jaksanut :)






Sen verran olen noita töitä nyt katsellut, että olen huomannut ihan valtavan isoja eroja käsityön laadussa. Tämä on kyllä huolella tehty, pistot menevät samaan suuntaan, ovat tasaisia. Ei tyhjiä paikkoja. 

Tätä mä nyt sitten katselen, kun tekee mieli jonnekin lämpöiseen kesään. 

Mukavaa viikonloppua kaikille, mulla on yövuorot edessä ja täytyy sanoa, että on TODELLA kivaa olla työkuntoinen!

Eliisa ♥

6 kommenttia:

  1. Ehkä minä olen tylsä vanha täti, mutta mielestäni kanavatyösi on ihana. Voin vain kuvitella sitä valtavaa työmäärää.. Paljon lankaa ja pistoja. Haluaisin kävellä portista sisään. Mitähän ihanaa sisäpihalta löytyy?

    Niin.. Ja on ihanaa, että olet terve :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Ninni. Näin on hyvä haavella :) Ja tosi kivaa olla kunnossa. Vaikka flunssat sun muut ovat vielä pikkuvaivoja esim. syövän rinnalla, ne saa aina miettimään, kuinka tärkeää on olla ihan terve ja jaksava. Niin, epämukavinta flunssassa on se jaksamattomuus.

      Poista
  2. Voi Eliisa! Minun äitini on antanut tuomionsa minulle jo ajat päivät sitten. Jostain kumman syystä sisustuksessa alkoivat ruskeat sävyt miellyttää silmää, kuten myös kukkivat kukat. Äitin mukaan selvää pässin lihaa - ikäännyn! Pahoinpa pelkään, että samaan lopputulemaan viittaa myös kanavatöiden ihastelu. Minunkin silmää se miellyttää! Tiedätkö, se modernisoituisi hieman jos siihen vaihtaisi nykyaikaisemman kehyksen. Voisit ehkä jopa harkita sen maalaamista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Virpi, äiti tietää ;) Kiitos ideasta kehysten kanssa. Yksi kehystetty työ odottaa noutoa, sellainen Janusz Grabianskin juliste, jonka olen saanut esikoisen mummulta vuosia vuosia sitten. Hintaa kehykselle tuli 100e!! Sen on pakko olla hyvä.... ihan pelottaa mennä hakemaan sitä... Eli kehyksen maalaaminen voisi olla edullisempi vaihtoehto :) Toki tuö kanavatyö on varmasti arvokkaampi kuin se juliste....

      Poista
  3. Kurkkaa Mintun helminauhaan. Siellä on jotain sinulle :)

    VastaaPoista