sunnuntai 26. elokuuta 2012

Tyynyliinat



Mulla on roikkunut ties kuinka kauan kaksi Ikean tyynyä. (Uudet mallit näyttävät mm. tältä ) Olen ostanut ne, koska ne olivat halpoja (3.99e) ja kivan malliset. Tyynyn väreistä en koskaan oikein välittänyt, joten ajatuksena oli alun perin tehdä niille päälliset. Sata suunnitelmaa on ollut... kissan näköiset, matosen näköiset, yksiväriset kirjaimilla, tilkkutyyliin, mutta minkä värisenä.... Olen maailman huonoin asioista päättäjä :)

Loppujen lopuksi päädyin siihen, että kun mulla on nämä pari kangasta, joista tykkään, enkä ole vielä keksinyt mitä niilä tekisin, ompelin niistä simppelit tyynynpäälliset. Vaalea kangas Iinulta, tummempi Eurokankaasta.

Samettinauhaa piti laittaa molempiin, kuitenkin ompelin vain toiseen. Olisikohan syynä se, että  oli epämukava homma?? Olisi pitänyt harsia nauha ennen ompelua, koska siten lopputulos olisi paljon siistimpi. 

Mietin vielä, että olisiko kuitenkin pitänyt applikoida jokin yksivärinen kuva vaaleaan tyynyyn?....Mulla olisi hyvää vaaleanpunasävyistä puolipellavaa.  






Jatkan pohdintoja....  Ihana , rento sunnuntaipäivä. Ensi viikko täysillä töissä, vain torstai vapaa, joten otan nyt todella rentoillen, happea haukkaillen ulkona.

Mukavaa viikkoa kaikille!! 

-Eliisa-

ps. Mun esikoinen täyttää tänään 25v. Tunnen itseni välillä todella vanhaksi :)






8 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Eiks ookki ;) Kankaat on sellaisia, että niitä voisi vain ostaa hyllylle ihailtavaksi. Kuten myös kirjontalangat, villalangat jne.

      Poista
  2. Kivat kankaat ja hauska pohdinta.

    Mukavaa sunnuntain jatkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Ninni! Viikko on taas melkein mennyt!

      Poista
  3. Hyvä, että sait päätettyä kuitenkin tyynyille hyvän kohtalon :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saara, just. Kävi mielessä, että noita tyynyjä voisi ostaa pari lisää, ja ommella vielä pari kangasta päälliseksi hyvään käyttöön. Toki vois käydä niin, että vuoden päivät taas notkuisivat vailla suuntaa meidän huushollissa!

      Poista
  4. Noistahan tuli kivan näköinen tyynypari!

    Ja höpö- höpö noille vanhuuspuheille...olet vain tehnyt esikoisesi tosi nuorena;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Iinu. Tuo sulta ostettu kangaskin on ollut niin pitkään mietinnän alla, ei viitsisi kaunista kangasta vain "hutaista" johonkin kokeiluun, joka sitten olisi jossakin piilossa keskeneräisten juttujen joukossa. Mulla näitä sulta ostettu ihanuuksi on enemmänkin :)

      Ja kiitos, niin se varmaan on. Nuorena saanut esikoisen :) Pitää ajatella ,että on nuori - kuusikymmpisenä miettii, että voi kun olin silloi 48v "plikkanen". Kasikymppisenä mietin, että kuuskymmpisenä olin ihan "teini" :)

      Poista