lauantai 28. heinäkuuta 2012

Kreetan reissulla



Voi mikä keli!!  Kaikki ovat varmaan ulkona ja rantsulla. Minä plikka se olen sisällä. Aurinko on ihanan asia, sitä on pakko saada annos kesällä. ( Vähän huonolta näytti jos tässä viime viikkojen aikana, kun vettä vaan sateli.)  - Minä olen kuitenkin jossakin määrin "jang", eli kuuma ihminen, joka kärsii liiasta helteestä. Epämukava ja tuskainen olo, jos on liian kuuma. 

Silti lähdimme lomalla Kreetalle. Viikon reissu - varasimme sen sateisena juhannussunnuntaina. Oli kylmä ja vettä vaan tuli ja tuli... ja sitten tuli ajatus, että heti mulle aurinkoa. Otimme äkkilähdön Kreetan kuumuuteen - enimmillään oli 38 astetta. Huoh, se oli mulle kyllä aivan liikaa. Lapset ja mies nautti ja minäkin lopulta, kunhan sain asennoiduttua ;)  Kivaa oli, me pidämme kreetalaisista ja kreetan ruuasta.

Olin enimmäkseen varjossa. Vesipuistossakin kävimme ja tuntui hassulta katsella itseään käristeleviä ihmisiä. Jotenkin ihan hullua truutata aina vaan lisää rasvaa ihoon, kääntää kylkeä ja ruskettaa itsensä  -useimmat aivan liikaa. Mulla on aina vaan ihosyöpäriski mielessä, pahuksen hoitoala!  Kävi kyllä sekin mielessä, että miks kaikki kiva on epäterveellistä?!

Puun himo jatkuu edelleen.... Nyt Oliivi-puun merkeissä. En ole itseasiassa koskaan aiemmin mitään puisia tuliaisia Kreikasta tuonutkaan. Nyt katsoin niitä ihan erisilmällä. Hunajapurkki oli mieluinen - siinä on sisällä  nyt kreetalaista hunajaa - ja olen syönyt sitä enemmän kuin moneen vuoteen yhteensä. Ihan yhtä hyvää suomalainen on, mutta kuinkas nyt sattuu maistumaan. 

Käsityöihminen osti tietysti myös sormustimen, isännälle munakupin, "viispiikkisiä", lasta keittiöön.... Mausteitakin tuotiin ja kas kummaa, tajusin ostaa laventeliakin. Nyt saan itselleni tuoksupussin.








Asuntomessuillakin kävimme, siitä toisella kertaa.  Minä nautin nyt viimeisistä lomapäivistä - loma on tuntunut uskomattoman pitkältä!!  Ja kesää tuntuu olevan vielä äljellä, kun elokuukin on monesti niin kaunista aikaa.

- Eliisa -

3 kommenttia:

  1. Huh, liian kuumaa minun makuuni. Työssäni näen aivan liikaa melanooma-tapauksia, joten yritän aina muistaa suojata itseni ja perheeni hyvin.

    Kreeta on ihana paikka. Ja kivoja juttuja olet sieltä löytänyt. Ruoka oli varmasti taivaallista. Eikä tarvinnut palella :)

    Onneksi täälläkin paistaa vihdoin aurinko!

    VastaaPoista
  2. Ja tämä Suomen sääkin ottaa nyt voimille. Hävettää oikein kaivata syksyä ;) On vaan pakko yrittää ajatella positiivisesti.

    Kreeta on tosiaan ihana paikka, aika monta kertaa ollaan siellä käyty, joten seuraavaksi varmaan jotain muuta. Lapsia rasvaillessa (ostin muuten vinkistäsi se puikonkin) manailin, ettö seuraavaksi reissaamme sateiseen Lontooseen tai Edinburghiin ;)

    VastaaPoista
  3. Matkailu on mukavaa vuodenajasta riippumatta! Ihania löytöjä, mikähän puuvillitys nyt on menossa?

    VastaaPoista