keskiviikko 26. lokakuuta 2011

Mummuilua

Minä olen mummu, mutta vuorotyöni, lasten harrastukset ja esikoisen jääkiekkoammatti pitää huolen siitä, että harvoin meidän aikataulumme kohtaavat. Viime viikolla kävimme rannikolla katsomassa noita murusia, ja mukavaa oli. Lapsenlapsia seuraa ihan omalla tavallaan, kuin omia. Omissa on aina se ensimmäinen kasvatusvastuu. No, eiköhän mummutkin sitten esimerkillään "kasvata" - ainakin yritän olla mahdollisimman fiksu mummu ;)

Kuuluukohan tämäkin nyt tähän mummuiluun, että alkaa tällaiset mummun tyynyt innostaa? Pelottaa oikein, että mulla on pian kotona "kanavatyötaivas" seinällä. Meillä nimittäin on tuolla varastossa miehen äidin tekemiä kanavatyötauluja...

Ekana kuitenkin tämä mun TERAPIA-tyynyni. Tämä tulee siihen mun tulevaan ihanaan nojatuoliin, minkä hankin joskus kun rikastun... Sellaisen, jossa voin rauhassa löhöillä, kirjan tai kutimen kanssa.


Virkkasin söpöt reunukset ... ;)


Kierrätystäkin oikein. Ompelin taustan vanhoista sinisistä sammareistani. (Jotka muuten olivat elämäni ensimmäiset housut, jotka ompelin itselleni.. Ottobre-lehden kaavalla v. 2002) - Tää on kiva tyyny.


Näitä Katri-mummun tekemiä tyynyjä mulla oli kolme kappaletta. Yksi lähti ajat sitten äidilleni ( Se sopi niin hyvin äitini väreihin), yhden muistaakseni vein kirpputorille - harmi, se olisi varmaan nyt just mun makuuni ;) Tätä olen säästänyt - varmaan siksi, kun värit miellyttävät. Ja onhan tää nätti.

Ompelin uuden taustakankaan mustasta sileästä sametista. Sisätyynyn hain Ikeasta, saisi olla kyllä vähän pienemmän oloinen. Vieressä Ikeasta löytämäni vihreä samettityyny. KOlahti taas.... Kaupasta olen etsinyt kunnollisen vihreää sileää samettia, vielä en ole löytänyt.


Tämmöistä täällä. Lomaa taas ensi viikolla tiedossa, rahat on onneksi vähissä, pitää kaivaa kaappeja ja toteuttaa noita tekemättömiä töitä. Kahdet kämmekkäät työn alla, peukalon kohta edessä...kääk!!!


Mukavaa lokakuun loppua!

- Eliisa -

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti