maanantai 14. helmikuuta 2011

Ystävänpäivä-bloggaus

Mutta ei kyllä mitään sydämenmuotoista...

Tämä pussukka jäi ompelematta joulun alla. Ihan on itselle tehty pussukka. Kuva jälleen näitä Piia Westerholmin juttuja. Mun mielestä tuo Sammakko-prinssi on niin mairean näköinen, että saisi vapaasti suudella minua :)

Vähän mietin, että pitäisiköhän tuo kuva tikata mustalla langalla kiinni, olisi vähän sellaista tarkempaa rajausta. Ja sopisi tuohon vuorikankaaseekin.

Vihreä kangas on minulle mieluista, PeeKaan Paulan käsinvärjättyä puuvillaa. Tämä pussukan malli on Tilda-kirjasta - tosi hyvä malli. Itsellä on käytössä aiempi "Ruusupussukka" meikkipussina, ja että se "istuu" niin hyvin pöydällä.





Sitten vielä näitä tekemättömiä aatoksia......

Piian kuva jälleen... odottaa ompelua valkoiseen tyynyliinaan...




Vanha gobeliinpalanen - tyynyksi. Tämä on mun mielestä aivan ihana! Sininen väri on niin syvä.




Ja ostolakko päättyi... Ostin Iinulta vähän kankaita... Ihania!




Oikein mukavaa talvenjatkoa! Mulla näyttää "kiireet" jatkuvan. Olen ihan tuskainen, kun haluaisin tehdä enemmän käsitöitä, mutta töiden jlk olen usein tosi väsynyt. Kyllähän tämä pitkä talvikin verottaa voimia. Pää on kyllä täynnä vaikka mitä suunnitelmia :) Hiihtolomakin kohta edessä, jihuu!!

6 kommenttia:

  1. Hei, mä en ole vieläkään saanut ommelluksi minkäännäköistä pussukkaa, vaikka kaikki matskut ja vermeet on jo aikaa sitten hankittu. Olen ihastellut tuota pussukan mallia ennenkin sun blogissa. Löysin kirpparilta marimekon tilkkuja jo viime keväänä ja edellisetkin on vielä tekemättä, höh. :D
    Käviskö siihen reunaan vaikka musta polvekenauha tai joku muu ohut nauha/pitsi?

    Noi on kyllä niin kauniita kankaita, että niiden kohdalla sallitaan poikkeus! Täytyy myöntää, että itsekin olen sortunut kankaisiin kaksi kertaa, joten ostolakko ei ihan pitänyt kutiansa. Hillitsi kuitenkin. :D

    Hyvää ystävänpäivää sinulle!

    VastaaPoista
  2. Kiitos samoin Minna, ystävänpäivää meinaan.

    Ei noita kankaita sais ostella... mutta teinpä pienen tilauksen PeeKaan Paulallekin..

    Sulle pitikin kommentoida noista trikoopaitamietinnöissäsi - löysin kirjastosta kivan Do Redo-kirjan, ja siinä oli kyllä hauskoja ideoita uusiokäyttöön. Eli kyllä näitä vanhoja vaatteita ja kankaita saisi vaikka kuinka kiertoon käyttämällä vaan rohkeasti mielikuvitusta. Mä alan hukkua jo vanhoihin lakanoihinkin - eli niiden osiin. Eli kun se vanha rikkinäinen kohta pois, niin eihän sitä hyvää osaa voi pois heittää , heh! Onko sulla kokemusta värjäyksestä? Olen aika arka kokeilemaan, matskua olisi ihan hirveesti mitä värjäillä.

    Ai niin, teeppäs itselles se pussukka - piis of keik!

    VastaaPoista
  3. Olen värjännyt paljon koneväreillä ja kattilassakin olen kokeillut. Konevärit ainakin pelittää hyvin, mutta ei tekokuitukankaisiin. Joskus lanka jää värjäytymättä, jos se siis on tekokuitua.
    Konevärihän on aina tasainen, voi olla tylsäkin siis. Muistaakseni joskus kokeilin solmuvärjäystäkin, mutta siitä on tooosi kauan aikaa.
    Mennään joskus yhdessä kankaanvärjäyskurssille! Vähänkö olis kivaa? :D

    VastaaPoista
  4. Sä olet kuitenkin ehtinyt päivitellä tänne, vaikka kiirettä riittää! Mulla on vähän samanlaisia ongelmia, että ei oikein ehdi tai jaksa mitään tehdä. Mutta kyllä tämä tästä, hiihtolomakin tulee kohta :) Jo saisivat pakkaset ja lumentulo hellittää!

    VastaaPoista
  5. Minna, kiitos kommentista. Tuo kankaanvärjäyskurssi on tosi hyvä idea. Tai joku tuunaus/nuukakerhokin? ;D Saataisko porukka kasaan....

    Saara, kiva että ehdit tänne poiketa :) Joo, kiirettä piisaa ja heh, väsymystä. Olen miettinyt omalta kohdalta, että jonkinlainen ajankäytön tarkistus olisi paikallaan. Voisiko päivästä erottaa 1-1,5t itselle ja käyttää sen vähän hyödyllisemmin, kuin että nuokkuu sohavlla tai netissä :) Sinua sentään näkee rasselin kanssa liikkeellä!

    VastaaPoista
  6. Voi miten ihania töitä, tuosta globeliinista tulee varmasti kaunis. Pitääpä käydä katsomassa noita kankaita itsekin, pitäisi tehdä jotain kivaa siskon vauvalle.

    VastaaPoista