lauantai 14. elokuuta 2010

Ruusuista

Pussukka ja neulatyyny - kankaasta, jota sain pienen palasen.Tykkään siitä tosi paljon.

Sinänsä jännää tää mun ruusu/kukkakangas-fanittaminen - Takapihaltamme ei löydy ruusun ruusua, eikä minulla ole yhtäkään kukka/ruusuhametta tai puseroa :) Olen oikein perus farkku -tyyppiä. Joo, oikeastaan todella tylsä ihminen :) Johtunee siis jostakin arkuudesta - etten vaan erottuisi massasta.

Pussukan kuitenkin tein ihan itselleni (Ohje siitä yhdestä Tilda-kirjasta) Vähän mietin olisinko koneella kirjaillut kannkaan kuvioita myötäillen, kun taakse on laitettu sitä liimakangasharsoa. En uskaltanut - ajattelin, jos kuitenkin menee kangas ihan pilalle :)

Neulatyynykin siis ihan itselle. Minä, minä, minä....









Selailin eilen käsityökirjoja, lehtiä ja kaikkia ohjekirjoja - voi, kun maailma on täynnä kaikkea ihanaa, mitä tehdä. Nyt pitää vaan olla armollinen itselleenkin, kun aika ei riitä kaikkeen. Jotenkin tuntuu uuvuttavalta, että almanakkaan pitää merkitä "käsityö"-tunti, kuten joku muu laittaa siihen vaikkapa jumppa tai judo tai Italian kieli kansalaisopistossa....

Mukavaa viikonloppua!!!

8 kommenttia:

  1. Voi että noi ton mallin neulatyynyt näyttää söpöiltä! Pakko varmaan itsekin kokeilla, tai tehdä niistä pieniä koristeita jonnekin sopivaan kohtaan. Kaunis kangas!

    VastaaPoista
  2. Tuopa oliskin hyvä idea, laittaa kalenteriin merkki, että nyt ompeloidaan. Minulla tupaa vain käymään niin, että kun on aikaa ei ole ideoita ja kun ideoita, ei ole aikaa.

    Pussukasta tuli aivan ihana, kangas on niin nätti ettei kaipaa mielestäni mitään muuta. Neulatyyny on aivan ihana, mistä tuollaiselle olisi ohjetta?

    VastaaPoista
  3. -JenniE ja Iinulle kiitokset. Kangas on todella kaunista! Kun sain sen, niin hiplailin vaan vähän väliä sitä ;)

    -Piipa,niinpä. Sama se täällä on ajan kanssa. Mietin, että pitäisi heti laittaa paperille ylös idea (ajatus kankaasta jne) ja sitten vaan sitä listaa pikkuhiljaa toteuttamaan. Eilen tosiaan kävi mielessä montakin ahaa-elämystä, mutta kyllä ne sitten taas yön aikana johonkin katos.

    Ja tuon neulatyynyn teko on kyllä ihan helppoa - osaat vaikka unissa kun olet niin taitava. Mä piirrän muotilla n. 10-12 cm ympyrän kankaaseen vanhan purkin pohjan avulla.(Tildatyyliin, että sitten kun on ommellut, niin vasta leikataan reunat) Paljon täytettä sisää, tosi paljon itseasiassa ;) Sitten reuna kiinni. Lankaan solmu ja alapuolelta keskikohdasta ylös ja siitä lanka takaisin reunan yli alas ja taas ylös sieltä alhaalta, kiristät vaan napakasti joka kerta. Olen ommellut pympyrän kahdeksaan osaan - kuuteen osaankin varmaan riittäisi? Napin neulon viimeiseksi samalla langalla -höh, tietysti... Kiva pieni rentouttava käsityö - tosin ei niitäkään yhdessä huushollissa liikoja tarvita :)Heh, sisko-parat saavat varmaan joululahjaksi neulatyynyt....

    VastaaPoista
  4. Upea kangas, samaa mieltä olen kanssasi. Vaikka työt ovat "pieniä" niin kyllä niissäkin saa aikaa kulumaan. Samassa ajassa hurauttaa jo monta "isoa" verhoa.
    Kiva kun laitoit ohjeen neulatyynyyn. Jos vaikka saisi joskus aikaiseksi. :D

    VastaaPoista
  5. Aivan ihania! Niin herkullinen kangas ja tietysti ihanat mallit!

    VastaaPoista
  6. Kiva pussukka, tuo neulatyyny on mullakin todo -listalla.

    Minä mietin, että jatkossa haluan ompeluillan itselleni. Sovin isännän kanssa, että yhtenä iltana viikossa linnottaudun ompelukoneen ääreen ja hän saa huolehtia muksut... sitten joskus kun ei tarvitse enää kulkea rakennuksella, vaan asutaan siellä.

    VastaaPoista