lauantai 24. huhtikuuta 2010

Trikoopaita "yöpsykkä"-kankaasta

Ompelin aamusta tytölle paidan.( Jälleen kerran Sorja-kaavalla, Ottobre 1/2009, malli nro 34, 128cm ) Kangas on Triteksiltä. (Siellä oli muuten tätä sinisenä viimeksi, mutta sain kuin sainkin oltua, etten ostanut... Kun muistin tämän punasävyisen laatikossani...)

Mulla on nyt joku himo näihin "kirjontalankoihin". Takana se silitettävä tukikangas trikoolle. ( Tosi hyvä aines. Ostin sen muistaakseni Iinulta.) On niin mukavaa surrutella koneella ees taas, ees taas.... Tämä punasävyinenkin lanka Peekaasta.

Kuvat näpsäisty nopsaan, vähän epätarkka ainakin tämä ensimmäinen. Tyttö tuli kotiin ja kokeili päälleen ja vei paidan mennessään. Helma oli vielä ompelematta.

Edit: Piti vielä oikein erikseen kehua juuri tätä 1/2009 Ottobre-lehteä. Siinä on tosi kivoja, simppeleitä peruskaavoja isommille lapsille ja myös pienemmillekin.




Olen niin tyytyväinen kaulukseenkin. Sain laitettua kaksoisneulan koneeseen ja jihuu kun tuli siistiä jälkeä, hihansuihinkin. Ei tarvi nyt haikailla tässä "köyhyydessä" peitetikkikoneesta :)

MUOKS. Tässä vielä lähikuva kauluksesta ja hihasta.






Ella-nimen kirjailin käsin.



Tyttö lähti kavereitten kanssa metsäretkelle eväitten kanssa. Heillä on salakerho....

Mukavaa lauantaita toivottelee Eliisa

3 kommenttia:

  1. Hieno hieno hieno!! Ja juuri sopivasti minulle muistutus, että missäs lehdessä se sorja-kaava olikaan, kiitos!

    VastaaPoista
  2. Tosi ihqu! Mä oon kyl niin kade tosta taidosta, mulla tulee trikoosta pelkkää venynyttä ja kupruilevaa jälkeä:(

    VastaaPoista