sunnuntai 14. maaliskuuta 2010

Kirpputorilla Novitaa

Kiertelin miehen kanssa kirpputorilla ja silmiini osui kasa vanhoja Novita-lehtiä. V. 1995 lehti oli vanhin ja uusin oli 2006 vuodelta. Siltä väliltä siis. Joku oli siis vihdoin ja viimein päättänyt luopua lehdistään :) Ja minä ostin niitä, kun maksoivat vain 0.10e kappale. ( 21kpl ostin)

Huomasin nyt sen, mitä neulojana kokenut äitini on sanonut. Lehdissä pyörii samat mallit :) Minulle oli niissä kivoja juttuja, mm. oli Baby Born- nukelle neulottuja vaatteita, barbeille vaatteita. Se minkä huomasin, että lankaesittelyissä vanhat lankamallit näyttivät muka niin hyvännäköisiltä :)




Tässä ohjeet sukkiin - olen monissa blogeissa nähnyt tämän tapaisia sukkia - varmasti eri ohje, mutta hyvin samantapaisia.



Tässä nukelle mekon ohje ja sitten peitto. Olen vähän luopunut hexacon-ajatuksesta -taidan niistä värikkäistä puuvillalangoista tehdä vähän simppelimpiä lappusia.



Esimerkiksi tällaisia - kuva väärinpäin.....



Tämä ohje oli kiva - ihan tätä mun nukkekotiharrastusta ajatellen. Saan mummulaani ryijyn.



Mukava viikonloppu takana. Lapset vain olivat niin pahalla tuulella kotiin tultua. Kivaa oli ollut kummeilla, mutta kellepäs sitä muille sitten tiuskitaan kuin äidille ja isälle.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille - minä uurastan huomenna pitkää päivää töissä. Ai niin, se tentti meni läpi! Huoh!

3 kommenttia:

  1. Kirpparilta voi löytää aarteita :) Mä löysin netistä noiden pitsisukkien ohjeen, mutta kivempi se on lehdestä lukea. Kotiliedessäkin se oli ennen joulua, mutta taitaa olla vähän eri silmukoilla samalle idealle ohjetta olemassa. Onnittelut tentin läpäisystä!

    VastaaPoista
  2. Ihana löydös! Voisitko katsoa, että mikä on tuo lehden numero, jossa on noiden sukkien ohje? Ystäväni on etsinyt tuontyylistä ohjetta jo pidemmän aikaa. Olisi kiva vinkata hänelle ohjeesta.

    VastaaPoista
  3. Anpali: lehti on Novita neuleet 4/99.

    Olipas muuten aika vanha lehti... Ja ilmankos näitä sukkia on näkynyt enemmänkin blogeissa, mallin nimi on "perinteiset pitsisukat" :)

    Lankana Novita Nalle ja menekki naiselle 150g

    VastaaPoista