sunnuntai 12. heinäkuuta 2009

Trikoo-harjoitusta

Minä sitten innokkaana aloin trikoopuuhiin. Otin sen vihreän sydänkankaan - perus-t-paita ajatuksissa. Alkoi ihan hyvin tämä urakka, kunnes sitten yks kaks saumurin jalka tipahti kankaan päälle. Olin ihan hölmistynyt, mutta kyllä se vaan niin oli, että "istukan" pidike oli mennyt poikki.

Heti torstaiaamuna soitin kolmeen eri saumuri/ompelukoneliikkeeseen - ensimmäisellä ei ollut (se, mistä olen koneen ostanut), toinen lupasi katsoa romutetuista saumureista, josko sieltä löytyisi sopiva istukka, kolmas soitti takaisin (puhelin oli varattu kun soitin) ja sanoi, että jollei liikkeestä löydy, otetaan se uudesta koneesta - tilaan sitten uuden jalan uuteen koneeseen! Perjantaina Ukko-kulta ajeli Pispalaan ja haki Mammalle osan - 25e. Olin minä onnessani. Toisaalta oli hyvä, että tein pitkää päivää töissä, olisin voinut tulla kaupasta kotiin uuden saumurin, kirjontakoneen, lankarullien jne. kanssa... :)



Tänään sitten pääsin ompeluhommiin. Ei tästä paidasta kummonen tullut - kaula-aukon ompelin kaksoisneulalla, ihan tyydyttävä, mutta venyvyys vähän mietityttää.. Lapsetkin ovat nyt mailla, ettei ole kunnon testaajaa. Jotenkin niin tylsän näköinen, vähän on olo, että kivasta kankaasta olisi voinut jotain mielenkiintoisempaakin ommella. Mutta - katsotaan - kangasta jäi vähän jäljelle, jospa tuunaisi vielä jotain erityistä.

2 kommenttia:

  1. Tuo liike on oikeasti Treen alueen paras!! Ehdoton suosikki! Sielä ollaan aina ystävällisiä ja neuvotaan ja autetaan asiakasta mahdollisimman hyvin.

    Mun tekee kanssa mieli tehdä trikoojuttuja, kun vaan löytäisi aikaa jostain.

    VastaaPoista
  2. Samoja kokemuksia kuin Prinsessa Pienellä! Myös ompelutarvikkeita saa edullisesti sieltä.

    Kiva paita! Kokeilepa yhdistää loppukankaita toisen esim. yksivärisen kankaan kanssa, esim. etu- ja takakappaleet poikki jostain kohtaa!

    VastaaPoista