tiistai 16. kesäkuuta 2009

Tini-mekko

On tämä sellaista hiljaista pakertamista... Ompelukset valmistuvat hiljalleen. Jotenkin rauhaton olo, olen siivonnut makuuhuonetta, piirtänyt ja jopa leikannut kaavoja, shoppaillut alesta purnukoita, maalannut niitä -kaikkea muka kauheasti, mutta ei erityisesti mitään valmista :)

Vihdoin ja viimein tämä Tini valmistui, koko 122/128cm. Just passeli 126cm tyytylle. Tunikan pituisen tein ihan tarkoituksella. Kankaat ja kaava tieysti IINU:lta. Vähän jännitti tuo "lintukangas". Vaikka ihailen tosi paljon näitä saksalaisten blogien iloisen kirjavia ompeluksia, olen itse armottoman tylsä - klassisen yksinkertainen on varmaa - ja kyllä se on tylsääkin joskus. Kokeilin kaikkia pitsejä ja nauhoja tähänkin, mutta ei, ei ne mikään tuntunut kolahtavan.





Tytär toimi taas reippana mallina, oikein nauratti kun leikittiin valokuvaajaa ja mallia. Mutta - täytyy sanoa, että tyttöni on tosi pirteän kesäinen tässä tunikassaan. Jospa se sääkin tulisi aurinkoisemmaksi!

3 kommenttia:

  1. Kivalta näyttää Tini!

    Mulla vähän sama noiden saksalaisten ompelublogien kanssa...niistä kyllä kätevästi näkee vaatteiden mallin ja istuvuuden lapsen päälle ja sitä niistä aina seurailen. Mutta kyllä suomalaiseen makuun ehkä hieman överiksi menee se koristelu ja sata yksityiskohtaa samassa mekossa! Mutta kukin tyylillään tietysti ja onneksi jokainen saa itse valita, mistä tykkää.

    Tytär poseeraa kyllä hienosti ja kuvista näkee, että varmasti nauttii touhusta:)

    VastaaPoista
  2. Todella nätti tunika ja tytössähän on selvästi huippumalliainesta, niin hienot poseeraukset! Minä en tykkää noista saksalaisista blogeista ollenkaan. Kyllä koristuksia saa olla, mutta minulla raja kulkee aika paljon vähemmässä :) Tykkään kyllä toisaalta kirjavista kankaista, mutta eivät ne tarvitse enää lisäkoristeita.

    VastaaPoista
  3. Ihan samaa piti sanomani kuin Maria, että ihan selvää huippumalli ainesta!! :) Ihania kuvia ja mekko on tosi suloinen. Minä olen ollut armottoman laiska ompelemaan lapsille mitään :( no neitillä kaappi pursuaa vaatteita, mutta pikku pojille pitäis simppeleitä gollege housuja joskus ompeloida.

    VastaaPoista