tiistai 5. toukokuuta 2009

Napit ja napinlävet!!

Minun täytyy tunnustaa, että olen aika vetkuttelija. Kaikissa vaatteissa aina se viimeistely on jotenkin se epämukavin asia. Ajattelin, että "vanhan koiran" on opiskeltava uusia asioita eli tässä kohtaa minun tätä "epämukaviin asioihin tarttumista" :)

Eihän tuo napinläpien teko vaikeaa pitäisi olla, koneessani on valmiit ohjelmat, senkun mittaat napin, mittaat välit - ja nyt kun on näitä ihania merkkauskyniä, niin niillähän se käy. Ja sen kun ompelet.... siitä oli vaan aikaa kun olen napinlävet ommellut... ja vähän nauratti ohjeessa kohdassa 9 - (Olin edennyt kohta kohdalta ) -" Ompele mielellään koenapinläpi harjoitustilkulle" - niinpä niiin :)

No, vihreään käytin vanhan kirppisnapit, vaaleanpunaiseen nätit kaupan napit. Kynnys napinläpiin on ylitetty!


2 kommenttia:

  1. Täytyy tunnustaa, ettei viimeistely ole minunkaan vahvimpia puoliani :) Niin, ja napinlävet opettelin minäkin vasta tänä keväänä. Aiemmin aina yritin kiertää laittamalla vetoketjun tai painonapit. Tai sitten menin niin pitkälle, että kiikutin vaatteen äidilleni viimeisteltäväksi ;D Juu-u, vaikka olen jo 30+ Ei tätä meinaa kehtaa edes tunnustaa ;). Kun sitten otin itseäni niskasta kiinni ja opettelin sen napinläven, voin todeta että eihän se niin vaikeaa ole. Vaikka minun vanhassa koneessani ei ole edes mitään valmiita ohjelmia.

    VastaaPoista
  2. Minustakin nuo viimeistelyt on vaikeinta ompelussa, ylipäätänsä se, että lopputulos olisi siisti. Marialle: meistä äideistä on vain hauskaa, jos lapsi tarvitsee apua tai kysyy neuvoa. Jossain kehitysvaiheessahan äiti on se viimeisin kalkkis, joka mitään ymmärtää. On mukavaa siirtää omaa tietotaitoa lapselle.

    VastaaPoista