tiistai 5. toukokuuta 2009

Kaulahuivi

Neulominen ja virkkaaminen eivät ole ihan mun juttuja, mutta kuitenkin tosi kivaa. Ja niissä on se hyvä puoli, että ne ei vie tilaa paljon keskeneräisenä, ja ne voi melko helposti vain laskea käsistään ja taas jatkaa. Ompelukonetta ja saumuria en viitsisi joka päivä siistiä kaappiin vaan ovat "levällään" makuuhuoneessamme - mikä taas ei ole yhtään mukavaa... "

Olen joskus neulonut 3 villapaitaa ja muutaman sukkaparin - joskus 90-luvun alkupuolella. Eli en ole mikään himoneuloja. Nyt eksyin Tampereella uuteen lankakauppaan, Aleksanterinkadulla sijaitsevaan Lankaideaan. (Tosi kiva kauppa, tosi mukavat omistaja ja myyjä!) Törmäsin japanilaiseen lankaan "Noro" - ja se iski kuin virus. Mitkä värit! IhaIhaIhanaa! Joku minussa on, joka vaatii tällaista väriä, boheemisuutta tai jotain sinne päin. Toinen puoli minussa kallistuu klassiseen, hillittyyn jne.

Lanka on pirun kallista. Eli ostin vain yhden kerän. Ja kun värit himoitti ajattelin, että neulon vain huivin, oli pakko saada jotain pian aikaiseksi. Eli yksinkertaista ja nopsaan :) Eihän se kerä mihinkään riittänyt, toinen piti ostaa. Ja kun myyjä näppärästi esitteli minulle "Noro"-sukkiaan - niin nyt tuolla odottaa lankakerä sukkia varten, ihan itselle! - Olen saanut kauniit virkatut ruusut nukkekotiblogiystävältä Tippaliisalta . Nämä ruusut ovat mielestäni nyt löytäneet paikkansa. Huivin reunoihin virkkasin pylväillä reunuksen.

Ai niin, joku tylsä sääprofeetta ennusti lunta kesäkuun alkuun, mulla on loma - ja olen varautunut siihen - huivi lämmittää mua :)

4 kommenttia:

  1. Aivan upea huivi ja mahtavat värit, tuo alareunan pitsimäinen reunus on todella kaunis!!

    VastaaPoista
  2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  3. Tuota Noroa olen minäkin monesti himoinnut.
    Kunhan saan nuo ufoni selätettyä...
    Kiitos kannustuksesta!

    VastaaPoista
  4. Kiva nähdä tekemäni ruusut kaulaliinassa. Kauniit värit! =O)

    VastaaPoista