perjantai 24. huhtikuuta 2009

Harjoitelmaa

Minulla on muutama vuosi välissä kun olen ommellut mekkoja. V. 2004 lähdin hoitovapaalta takaisin töihin ja sen jlk elämä on ollut enimmäkseen uuden työn opiskelua. Ompeluinnostus on palannut, noviisi silti näissä asioissa olen, mutta yritys hyvä :)

Olen ostellut ihanaisia kankaita kotiin, mutta en uskaltanut vielä leikata kangasta. Otin vanhan lakanan - tai mikä lie se kangas onkaan - käyttöön ja opiskelin oikein tällaista pientä kevyttä ompelua. Helman ompeleminen on vieläkin mielestäni jotenkin hankalaa, minun täytyy ensi silittää se, sitten harsia ja sitten vatsa ommella ja toivoa että jälki tulee siistiä. Tähän sitten vaan innoissani yhdestä uudesta kankaasta (Paper Dolls by Sheryl Rae Marquez for Windham Fabrics) aplikoin kuvat. Kyllähän sitä varmaan joku ihmettelee, että tytöllä ei ole päätä... Taakse tulee napit ja aion opiskella senkin nyt kunnolla. Olen aina jotenkin inhonnut napinläpien tekemistä, mutta nyt mulla on hyvä kone, joka tekee napinläven tuosta vaan.... Ei, kyllä se vähän minunkin vaivannäköä vaatii. Tämä yksinkertainen mekon malli on Ottobresta 4/2003, malli 5 Liivihame. Koko 80cm, voisi mahtua lapsenlapselle mökkipihaleikkeihin :)

Harjoittelin vielä pientä kirjontaa konekirjontalangalla, jonka olen ostanut Paulalta PeeKaasta




2 kommenttia:

  1. Tosi hieno mekko :) Kelpaa kyllä varmaan muuallekin kuin mökkipihaleikkeihin, vaikka kyllä kai sitä mökkipihallakin voi hienona olla! Kyllä minä tuosta ekasta aplikaatiokuvasta vähän ihmettelin missä pää on, mutta koko kuvasta asianlaidan kyllä ymmärtää hyvin ;D

    VastaaPoista
  2. Voi kun tämä on kaunis!

    Tunnustusta blogissani :)

    VastaaPoista